יומן מסע מצרים
הקדמה: חמישה חברים שבדיוק השתחררו, 4 בנים ובת, השתדלנו לטייל בתקציב נמוך, אכלנו בעיקר אוכל בסיסי כמו קושארי ומנות פלאפל. מאד אוהבים ללכת, העדפנו ללכת על פני מוניות ואוטובוסים אם לא היינו חייבים. כששאלו אותנו מאיפה אנחנו אמרנו ששלושה מאנגליה כי באמת היה להם דרכון אנגלי ואנגלית כשפת אם והשניים האחרים אמרנו שמאלבניה, להגיד שאתם מאלבניה עוזר בעיקר כי מרוב מדינות אירופה המוכרים יודעים לזרוק כמה מילים בשפה בגלל התיירים אך חוץ מתייר פולני אחד שהיה שותף במלחמה שם לא פגשנו אף אחד שיודע לדבר אלבנית. כמובן שאם שוטר שאל מאיפה אנחנו אמרנו שמישראל.
יום ראשון : קהיר הגענו לקהיר אחרי 5 ימים בסיני בדיונה הגדולה, לקחנו אוטובוס לילה של גו באס מדהב שיוצא ב00:30, האוטובוס היקר אך הוא גם נח מאד, בניגוד למה שכתבו פה לפני שהנסיעה לוקחת בין 9-16 שעות שלנו לקחה רק שש וחצי שעות שכוללת בדיקת דרכונים אחת ואף פתיחת תיקים. האוטובוס עוצר פעמיים בקהיר, צריך לרדת בתחנה השנייה שנמצאת 10 דקות הליכה מכיכר תחריר (אל תאמינו לנהגי המוניות שיטענו שיותר). ישנו בismailia house inn שנמצא ממש על כיכר תחריר, אחלה מקום ואחלה מחיר. ביום הזה גם הלכנו להחתים דרכונים, נוסעים במטרו לתחנת עבסייה, צריך להחליף קו בדרך, אל תתביישו לבקש עזרה מהמקומיים. המרחק מהמטרו לבניין הממשלתי הוא בערך 10 דקות הליכה, גם שם שווה לשאול כי הכניסה מבלבלת. עולים לקומה השנייה ומצד שמאל בדוכן 31 מתחיל התהליך שאורך כ5 דקות בערך. אחרי ההחתמה הסתובבנו קצת בשוק הקטן שליד תחנת המטרו ואז חזרנו לחדר, בערב הלכנו למגדל קהיר, עולה לא מעט אבל נוף מדהים ומרשים, רואים משם את הנילוס במלוא תפארתו ובעיקר את האזורים הפורחים והמרשימים של קהיר אבל עדיין מומלץ. אכלנו באחד הרחובות הצמודים לתחריר את הקושארי הראשון שלנו ואחרי עוד הסתובבות קצרה הלכנו לישון.
יום שני: קהיר את היום השני התחלנו במוזיאון קהיר שנמצא ממש על כיכר תחריר, חובבי היסטוריה ועתיקות יוכלו להעביר במקום גם יום שלם, אנחנו הסתפקנו בארבע שעות. מהמוזיאון המשכנו ברגל למצודת צלאח א דין, מרחק של 4.5 קמ, ממליץ בחום לעשות את זה, מרגישים את רחובות קהיר ואת האווירה המיוחדת מאד שלה. הגענו למצודת צלאח א דין בשעה 16:30 רק כדי לגלות שהיא נסגרת ב16:00. גילינו שהיא נסגרת ב16:00 מאדם שידע אנגלית די טוב והבטיח לקחת אותנו ישר למקום מרשים שרואים ממנו את כל קהיר, הלכנו אחריו רק כדי לגלות שהוא לוקח אותנו למסגד שהאימאם בו רוצה 80 לירות לאדם כדי לעלות למעלה ולראות את הנוף, סירבנו, יצאנו, נתנו לבחור 15 לירות אחרי שהוא מאד ביקש ובעיקר קיבלנו שיעור בכסף על גבי תיירים. משם המשכנו ברגל לנקודה שקרובה לשוק חאן אל חלילי בה קבענו עם מדריך שסגרנו דרך האתר guruwalk, לא כתבו פה על האתר עד היום אז אגיד בכמה מילים, זהו אתר שבו מוצאים סיורים והדרכות בכל העולם ע"י מקומיים כאשר בסוף אתה בוחר כמה טיפ לתת למדריך. אנחנו סגרנו עם בחור בשם אחמד שעשה לנו סיור מדהים של שעתיים בשוק ובכמה אתרים קרובים, שווה מאד לעשות עם מדריך אחרת מפספסים חלק גדול מההוויה והסיפור של המקום. משם חזרנו ברגל למלון שבו השארנו את התיקים בבוקר, לקחנו uber שאחמד המדריך סידר לנו ונסענו ללילה בגיזה. בגיזה ישנו במקום שנקרא cozy studios pyramids view, קרוב מאד לכניסה לפירמידות, גג שמשקיף עליהן וחדר ממש טוב. לבעל המקום קוראים אחמד, בחור מאד נחמד ומאוד יעיל, יכול לעזור לכם בסידור של כל דבר שתרצו באזור. אוסיף עליו עוד בפינת ההמלצות בסוף כי הוא היה לנו לעזר רב.
יום שלישי - גיזה ונסיעת לילה מקהיר דרומה. התחלנו את היום בארוחת בוקר מול הפירמידות, ומשם אל המשולשים האדירים. חשוב לדעת, כל בעל סוסים וגמלים בתוך האתר חייב בנשיאת שרשרת עם שמו ותעודה בערבית שאומרת שהוא רשאי למכור לכם רכיבה, מכיוון שהתעודה בערבית בלבד הם מציגים עצמם כאנשים של הממשלה שנועדו להכווין תיירים ויגידו לכם שאתם חייבים לעשות את הסיור על גמל או סוס, זה לא נכון ! אתם יכולים להגיע לאן שתרצו ברגל. התחלנו להסתובב בין המבנים שאין מספיק מילים כדי לתאר כמה הם מרשימים בעיני, ממש לא מאכזבים. אחת הבנות איתנו עשתה הכנה מוקדמת ולמדה על כל האזורים שנגיע אליהם והעבירה לנו הדרכות עליהם, משדרג מאד את הטיול ומוסיף הרבה עניין. מהפירמידות בגיזה המשכנו לפירמידות בסקארה, משם חזרה לגיזה, יש בכל ערב ב7 מופע אורות על הפירמידות, ראינו את זה מאחד הגגות שאחמד בעל הדירה שלנו לקח אותנו אליהם עם בירת סטלה מקומית, תענוג. התכנון המקורי היה לקחת רכבת לילה לאסוואן אך הגענו לתחנה בערך 3 שעות לפני יציאת הרכבת וגילינו שכבר אין כרטיסים. חשוב להוסיף בהקשר הזה שלכל הנסיעות הארוכות הכרטיסים נגמרים מאד מהר וחשוב לקנות כרטיסים כמה שיותר מוקדם בבוקר אחרת פשוט אין. אחרי התלבטויות וחיפושים לקחנו אוטובוס לילה של גו באס ללוקסור מתחנה שנמצאת 5 דקות מתחנת הרכבת, שימו לב שאין סיבה לחזור עד תחריר אנחנו כמעט עשינו את הטעות הזאת.
יום רביעי - לוקסור- קאום בום, אסוואן. הגענו ללוקסור אחרי כמעט 10 שעות נסיעה וחיפשנו דרך להגיע לאסוואן, רכבת הייתה רק בערב ומוניות ביקשו מחירים מופקעים. חיפשנו מיקרו באסים שייקחו אותנו לאסוואן, אחרי חיפוש ארוך מצאנו את התחנה רק כדי לגלות שאף נהג לא מוכן לקחת אותנו לאסוואן מכיוון שבדרך יש צ׳ק פוסטים של המשטרה שעושה בעיות מכיוון שלתיירים ובמיוחד ישראלים לא אמורים לנסוע בתחבורה ציבורית המקומית, חשוב להדגיש שזהו לא חוק אלא המלצה בלבד אך נהגי המוניות עדיין לא רצו לקחת אותנו. לקחנו במקום זה מיקרו באס לעיירה שנקראת קאבום בום (kwam bom) שרק בשביל השם שלה שווה להגיע אליה, וממנה עוד מיקרו באס לאסוואן. נסיעה ישירה מלוקסור לאסוואן אמורה לקחת שלוש שעות, לנו כל הסיבוב לקחת כמעט 5. לקחנו את הסירה לelephantine island שם הזמנו לנו חדר במקום שנקרא adad noubian house. דירה מעולה ! חאלד בעל הדירה איש יקר שגם עליו עוד אוסיף בהמלצות, שאלנו את חאלד על דרכי הגעה לאבו סימבל, ממה שאני הכרתי עד אותו רגע צריך לסגור מיניבוס שיוצא ב3 בבוקר. חאלד אמר לנו שיש אוטובוס שיוצא ב8 בבוקר מהתחנה המרכזית וכך עשינו.
יום חמישי : אסוואן- אבו סימבל- אסוואן קמנו בבוקר, לקחנו את הסירה לצידו השני של הנילוס ומשם מונית לתחנה המרכזית, קנינו כרטיסים שעולים ויצאנו עם האוטובוס, אחרי שלוש וחצי שעות הגענו לאבו סימבל. כשנכנסנו לאתר השוטר בכניסה שאל אותנו מאיפה אנחנו וכשאמרנו שאנחנו מישראל לקחו לנו את הדרכונים וצילמו אותם, כל הפרוצדורה לקחה בערך רבע שעה. לגבי המקדש עצמו, אני חייב להגיד שאנשים לא כותבים מספיק כמה מדהים המקום הזה, מקדש ענקי שהיה אמור להעלם תחת מימי אגם נאצר אך עבר העתקה לא נתפסת (שווה לקרוא וללמוד לפני). מאבו סימבל לקחנו מיקרו באס, בניגוד לאוטובוס שיש פעמיים ביום מיקרו באסים יש בשפע, צריך להתמקח אך המחיר הוא אותו מחיר. במהלך הנסיעה חזרה הכרנו זוג סטודנטים שלומדים כרגע באלכסנדריה אך במקור מבגדד, חוויה שלא ציפינו לה ויוצאת דופן. חזרנו לדירה והלכנו לישון.
יום שישי: אסוואן-הכפר הנובי- לוקסור. קמנו בבוקר ואחרי התארגנות קצרה יצאנו להפלגה מסביב לאי שישנו בו ולכפר הנובי, אל ההפלגה יצאנו עם חאלד בעל הבית שלנו, עושים סיבוב גדול מסביב לאי, עצירה בדיונה, שוחים בנילוס במקומות מסוימים (חאלד הסביר לנו שבאזור הזה הנילוס לא מזוהם מכיוון שאין שם מים ויש זרימה ותחלופת מים די גבוהה, בכל מקרה לקחנו את הסיכון, מקווה שלא תקראו עלינו בעיתון בקרוב) ועצירה בכפר הנובי. ראיתי שאנשים כתבו שזהו מקום מרשים, אנחנו לא התרשמנו, כפר שצבוע ברובו בכחול, סופר מתויר והמחירים בהתאם. עלינו חזרה לסירה וחזרנו לאסוף את הציוד, כל ההפלגה ארכה בערך 3 שעות. התארגנו ויצאנו לתחנת הרכבת כשפנינו לאסוואן. אחרי שקנינו כרטיסים אחד השוטרים שאל אותנו מאיפה אנחנו וכששמע ביקש מאיתנו לחכות, הסתבר שהשוטר הוא מנהל התחנה והוא דאג שיהיה איתנו שוטר צמוד ברכבת כדי שלא יהיה סיכוי שיקרה לנו משהו, למרות תחושת אי הנעימות המחויבות שלהם כלפינו ראויה להערכה רבה. הגענו ללוקסור ואחרי שהשוטר דאג שהשוטרים המקומיים יראו ויקחו אותנו יצאנו מתחנת הרכבת ולקחנו מעבורת לצידו השני של הנילוס אל מקום שנקרא mr kind house שזהו בעצם משפחה שמשכירה קומה אחת של הבית שלהם, הגענו למקום הזה בעיקר כי הוא היה מאד זול, 12 דולר לכולנו ללילה, לא מקום מאד מוצלח אך תמורה הוגנת למחיר.
יום שביעי : לוקסור-עמק המלכים-מקדש חתשפוסת-מקדש קרנק- רכבת לילה לאלכסנדריה. התחלנו את היום עם מונית לעמק המלכים, שווה להגיע מוקדם אחרת האתר מתמלא המון תיירים. בעמק המלכים אפשר להכנס ל3 קברים עם כרטיס הכניסה ואז על עוד כל קבר צריך לשלם אקסטרה, בנוסף יש כמה קברים שהכניסה אליהם עולה 1000 לירות! נכנסנו ל3 קברים והמשכנו הלאה, לא התלהבנו במיוחד מהאתר בכלל. מעמק המלכים המשכנו למקדש חתשפוסת, מבנה מאד מרשים עם סיפור מעניין. ממקדש חתשפוסת נסענו לקנות כרטיסים לאלכסנדריה, הגענו בערך ב1 והתברר לנו שהכרטיסים אזלו, שוטר שזיהה אותנו מהערב לפני לקח אותנו אל מנהל התחנה שאחרי פרוצדורה ארוכה דאג לנו ל5 כרטיסים ולכך שגם בנסיעה הזאת יהיה איתנו שוטר לאורך כל הדרך ! מכיוון שהרכבת יוצאת רק ב00:30 בלילה היה לנו המון זמן להעביר, נסענו למקדש קרנק, מתחם ענק שכולל בתוכו כמה מבנים מרשימים מאד, שווה להגיע וקחו שם את הזמן. ממקדש קרנק הלכנו להסתובב במרכז העיר. ליד תחנת הרכבת יש רחוב ששמו television, מצאנו שם אופניים להשכרה ב20 לירות לשעה, הלכנו על זה , אחלה חוויה, נוסעים צמוד לנילוס, בתוך השווקים ובעיקר מנווטים בתוך התנועה המקומית, לא לבעלי לב חלש. אחרי ארוחת ערב קנינו בירה בחנות על הרחוב הראשי, במצרים יש בעיקר בקבוקי סטלה שמיוצרים במצרים, 35 לירות לחצי ליטר. ישבנו על המזח ואחרי זה הלכנו לרכבת. קנינו כרטיסים למחלקה הראשונה, היה מאד מרווח ונח. הלכנו לישון, הנסיעה לאלכסנדריה לוקחת בערך 15 שעות.
יום שמיני- אלכסנדריה הגענו לאלכסנדריה בערך בשלוש אחהצ, לקחנו חדר שנקרא glim view, חדר בקומה ה13 עם נוף לים באזור שנקרא sultan ayub, חדר יקר יחסית, אך החדר היה ענק ותמורה מעולה למחיר מלבד זה שאין בו וייפי. אכלנו ארוחת ערב במסעדה קרובה, קושארי ענק ב15 לירות והלכנו לישון. בתכנון הטיול קחו בחשבון ששינה ברכבת ובאוטובוס לא מספקת כמו שינת לילה טובה.
יום תשיעי- אלכסנדריה ואוטובוס לילה לסיווה. התחלנו את היום במעבר לחדר אחר שנמצא בקרבת מקום שנקרא louran residence, חדר הרבה יותר פשוט וזול,בעיניי עדיף, לפחות לתרמילאים שמחפשים לחסוך. התארגנו מהר והלכנו לחפש את האוטובוס שיוצא לסיווה, הפקידה בקבלה הזמינה לנו uber שלקח אותנו לתחנת הרכבת שבה ירדנו אתמול ואחרי חיפוש מצאנו את המקום שבו קונים את הכרטיסים אך לא משם יוצא האוטובוס, בשביל למצוא את המקום תשאלו את המקומיים איפה נמצאים המשרדים של חברת west&mid delta bus. האוטובוס עצמו יוצא מהתחנה המרכזית החדשה שנמצאת ברחוב moharm beck. משם נסענו לרחוב קורניץ׳ והתחלנו להתקדם לעבר מצודת qaitbay, שם היה נמצא בעבר גם המגדלור המפורסם של אלכסנדריה, המצודה מקום יפה עם אחלה נוף לכל האזור שמסביב, שווה לעלות לקומה האחרונה ושם טפסו על המדרגה ותחשפו לנוף מדהים של המפרץ דרך סורגי הטירה. בטיילת בדרך למצודה תוכלו למצוא שולחנות על המים עם חנויות קטנות צמודות שמוכרות תה וקפה, אחלה חוויה. מהמצודה הלכנו לאורך הטיילת עד לספריית אלכסנדריה, אך הגענו אליה בלחץ זמן מכיוון שקבענו עם הזוג העיראקי לארוחץ ערב, כרטיס כניסה עולה 70 לירות ובחרנו לוותר על זה ורק להתרשם מהמבנה מבחוץ. מבנה מאד מודרני ומאד שונה בנוף המצרי, אם היה לנו יותר זמן בטוח היינו נכנסים. משם המשכנו לכיוון פאב מקומי שהוקם בשנת 1908, קשה למצוא למי שלא מכיר, פגשנו שם את חברינו העיראקים, שמענו על בגדד ועל המצב בעיראק, למדנו שיעור גדול על כך שאנשים הם קודם כל אנשים וארץ מוצאם לא באמת משנה אם באים בלי דעות קדומות. אחרי הבירה התיישבנו לאכול במסעדה צמודה שרק נפתחה והיינו התיירים הראשונים שישבו בה, דבר שמאוד הלהיב את בעל המקום וזכינו להרבה פלאשים, אכלנו פלאפל עם גבינת צ׳דר, טעים ומפתיע! משם לקחנו uber למלון לקחנו מהר את הציוד ונסענו לעבר האוטובוס לסיווה. אוסיף פה כמה מילים לגבי האוטובוס לסיווה, אוטובוסים לסיווה מאלכסנדריה יש 3 פעמים ביום, פעמיים בשעות הבוקר, איני יודע באיזה שעה בדיוק ואוטובוס לילה אחד שיוצא בשעה עשר. כשהגענו למשרדים עוד תכננו להעביר את הלילה באלכסנדריה אך כשגילינו שיש אוטובוס לילה החלטנו לקחת אותו. קחו בחשבון שהאוטובוס ברמה בסיסית מאד ולפחות שלנו היה מפוצץ.
יום עשירי - אוטובוס לילה לסיווה-סיווה עלינו על אוטובוס לילה שיוצא ב22:00, נסיעה של 10 שעות, הנסיעה הכי קשה שהייתה לנו במצרים, אוטובוס מפוצץ, כסאות צרים מאד. הגענו לסיווה ב6:30 בבוקר ותכננו ללכת בעקבות המלצות של רבים אחרים בקבוצה לmountain camp, צריך לציין שהקאמפ נמצא בערך 5 קמ ממרכז סיווה, אני הייתי אופטימי וקיוויתי שנוכל פשוט להגיע ולקחת מקום אך כשהגענו אליו התבדתי, הקאמפ יכול להכיל עד 15 אנשים בו זמנית והכל היה מלא, ממה שהבנו מבעל המקום לאורך כמעט כל השנה המקום מלא. אני חייב לציין שכמו רבים לפניי התרשמתי מאד מהקאמפ, הוא אמנם לא זול, אבל זוהי פיסת גן עדן אמיתית. חזרנו למרכז העיר, פתחנו בוקינג והזמנו מקום בqasr al qasam, נמצא בערך קילומטר וחצי ממרכז העיר אך מקום מדהים והכי זול שראינו באזור, ובנוסף עלי, בעל הבית עזר לנו מאד וסגרנו דרכו יום וחצי של טיול ג׳יפים. בהמשך היום נחנו ובערב הלכנו לראות שקיעה מfatans island, נמצא בערך 3 וחצי קילומטר מאיפה שישנו ו5 קמ ממרכז סיווה, זהו חצי אי עם אופציה מדהימה לראות ממנו שקיעה ולהנות משייק מעולה על שפת האגם, אחרי זה חזרנו לmountain camp שלמרות שלא ישנו בו בעל הבית ממש הזמין אותנו לבוא בערב לבריכה החמה שלו, הכנסת אורחים מדהימה, בריכה וסוג של ערק תמרים שחיממו את הגוף והנפש.
יום 11 - ים החולות הגדול יצאנו ב10 בבוקר אחרי ארוחת בוקר ליום וקצת בסהרה, אנחנו סגרנו דיל שכולל את אגם המלח, בריכת קליאופטרה, המעיין החם, המעיין הקר, סנד בורד באחת הדיונות הגדולות, תה בשקיעה, ארוחת ערב, לינה בקאמפ שהחבר'ה המקומיים בנו בין הדיונות שכוללות הכל, חושה יפה, שקי שינה מעולים ושיחות טובות מרובות בתנועות ידיים שהסתבר שנועדו בכלל לשם תקשורת עם בדואים מקומיים, ארוחת בוקר ומוחמד אחד אלוף שהיה הנהג שלנו ולימד אותנו שחוקי המשיכה ושיפועי צד לא תופסים לגבי הג׳יפ שלו בסיווה, ובעיקר הפך את הטיול למדהים.
יום 12- חזרה לסיווה אחרי ארוחת בוקר חזרנו לסיווה, ואת היום וחצי שנשארו לנו העברנו בעיקר במנוחה, בפלאפל שנמצא במרכז העיר והאיר לנו פנים ואת החיך, מסעדה שנמצאת במרכז העיר שמוכרת ב20 לירות ארוחה צמחונית יפה לאדם ובקניית כרטיסים לאוטובוס לילה שיצא ביום הבא.
יום 13- סיווה ואוטובוס לילה לקהיר ביום האחרון בסיווה לקחנו אופניים והסתובבנו בין המקדשים שעוד לא הגענו אליהם, הר המתים, הר דקרור ומקדש אלכסנדר. בלילה לקחנו את האוטובוס שהפעם היה יותר טוב לקהיר.
יום 14- קהיר אחרי 10 שעות נסיעה הגענו לקהיר, חזרנו להוסטל שלנו מהיום הראשון ובערב גם חזרנו לחאן אל חלילי וישבנו עם אחמד שהדריך אותנו בתחילת הטיול, קנינו כרטיסים לאוטובוס לילה שיוצא ב00:20 ליום שאחרי ואת מרבית הזמן העברנו הסתובבות בשווקים המקומיים
יום 15- קהיר ואוטובוס לילה לסיני קמנו מאוחר, התארגנו ולקחנו אובר למצודת צלאח א דין, מצודה ענקית ומרשימה עם מוזיאון צבאי מרשים, מוזיאון משטרה מרשים פחות ומסגד ענק של מוחמד עלי. שווה להשקיע זמן למוזיאון הצבאי, ראיתי שכתבו באתר על פנורמת אוקטובר שעליה לצערי לא שמענו בזמן ולא הגענו אבל גם במוזיאון הצבאי מספרים את סיפור מלחמת יום כיפור ומעניין לראות את הנראטיב המצרי של הדבר. פגשנו שם 3 חבר'ה ממזרח ירושלים וצחקנו ביחד על זה שהיינו צריכים להתרחק 1200 קמ בכדי שנוכל להיפגש ולדבר. אחרי המסגד הלכנו ברגל חזרה לחדר שלנו, שם השארנו את הציוד, הלכנו דרך הרחובות הצדדיים של קהיר והרגשנו חוויה יותר אותנטית, מומלץ מאד. הסתובבנו עוד קצת בערב ובלילה לקחנו את האוטובוס חזרה לסיני לעוד יום אחד של שקט לפני החזרה לשגרה.
טיפים ומסקנות: -כמו שכבר כתבתי, האתר guruwalk להדרכות בחאן אל חלילי ובעוד מקומות רבים.
-כל ערב ב7 חזיון אור קולי בפירמידות בגיזה
-להגיע מוקדם לקנות כרטיסים לרכבת, אפשר לקנות כרטיסים מ8 בבוקר ולנוצלא נתנו אבל הבנו שאפשר לקנות גם כמה ימים לפני.
-לשים לב שיש כמה תחנות של go bus בקהיר ולא לחפש אוטובוסים רק מתחריר. בנוסף יש להם אתר אינטרנט מעודכן ונח באנגלית
-מחירים של אוטובוס הם פיקס פרייס, מחירים של מיקרו באס הם ממש לא, תתמקחו !
-לא להתבייש לבקש את עזרת המשטרה בכל מצב, הם מאד אדיבים ומלאי רצון לעזור ולהרגשתי ללא ציפייה לבקשיש (חוץ משוטר אחד שצילם אותי במקדש כרנק וביקש על זה כסף אך קיבל פרצוף עקום).
-שימו לב שהאוטובוס לסיווה באלכסנדריה נמצא רחוק מהמקום שבו קונים כרטיסים, האוטובוס יוצא מתחנת moharm beck.
-בתכנון הטיול שימו לב שלילה באוטובוס או ברכבת לא מספקים כמו שינת לילה טובה ןהקדישו לכם זמן מנוחה.
-את כל מקומות הלינה סגרנו דרך בוקינג ועל כן כל מקום שבאנו לישון בו לא היינו צריכים להתמקח על מחירים וגם ידעו שאנחנו מישראל.
-לאורך כל הטיול השתמשנו באפליקציית maps.me מאד יעילה לניווט גם כשאתם לא מחוברים לרשת.
-אנחנו טיילנו ללא סים, בדיעבד, תקנו סים ביום הראשון ב200 לירות ותחסכו הרבה יותר מזה רק בגלל השימוש בuber.
-תקראו על בילהרציה רק אחרי שאתם שוחים בנילוס.
עשו לנו את הטיול:
אחמד מהלילה בגיזה, איש מדהים, מארח אמיתי ודאג לשלומנו גם אחרי הרבה שהלכנו, הוא ואחיו שותפים לכל דבר שקורה בגיזה ומכירים את כולם.
חאלד שישנו אצלו באסוואן ואז גם עשינו הפלגה איתו, איש עם לב ענק, בית יפה וסירה אחת בלתי נשכחת.
עלי שישנו אצלו בסיווה וגם סגר לנו את הטיול ג׳יפים, אנגלית מעולה, איש חם מאד, עשה לנו הרבה טובות ויש לו מקום מדהים עם נוף מעולה מהגג וארוחות בוקר משובחות.
מחירים :
אתרים : מוזיאון קהיר 200+ כניסה לחדר מומיות 180
פירמידות גיזה 200
פירמידות סקארה 180
מקדש אבו סימבל 240
עמק המלכים 240
מקדש חתשפוסת - 140
מקדש כרנק - 200
מצודה אלכסנדריה 60
ספרייה אלכסנדריה 70
מצודת צלאח א דין 180 כולל כניסה למוזיאונים בתוך המצודה
נסיעות :
דהב-קהיר באוטובוס 440
קהיר-לוקסור באוטובוס 255
לוקסור-קאום בום במיקרו באס 40
קאום בום-אסוואן 8
אסוואן-אבו סימבל באוטובוס 70
אבו סימבל-אסוואן במיקרו באס 70
אסוואן-לוקסור ברכבת 55
לוקסור-אלכסנדריה ברכבת 175
אלכסנדריה-סיווה באוטובוס 155
סיווה-קהיר באוטובוס 230
קהיר-דהב באוטובוס 265
חוויות אקסטרה:
מגדל קהיר 200
שייט באסוואן- 150 לאדם 750 סהכ
אופניים בלוקסור 20 לשעה
אופניים בסיווה 80 לכל היום, 20 לשעה
טיול ג׳יפים בסיווה 4050 סהכ.
כל הטיול עלה לנו כולל ויזות, סיני וממש כל מה שאתם יכולים לחשוב עליו 2700 שח.
קישורים יעילים :
go bus - [https://go-bus.com/](https://go-bus.com/)
רכבות במצרים- [https://enr.gov.eg/ticketing/public/smartSearch.jsf](https://enr.gov.eg/ticketing/public/smartSearch.jsf)
guruwalk - [https://www.guruwalk.com/](https://www.guruwalk.com/)
תודות :
תודה רבה ל Mika Tzu שעזרה לא פעם בתכנון וגם תוך כדי הטיול, תודה רבה גם ל Ofer Nur שהכווין אותנו מה אסור לפספס בטיול ג'יפים בסיווה.
ותודה גדולה לקבוצה הזאת שבלעדיה תכנון הטיול הזה היה כמעט בלתי אפשרי
לסיכום: מחפש שותפים לטיול על אופנוע [מוכן להתפשר גם על רכב,אופניים או חד אופן] לכביש שבין אסוואן לסיווה, 1400 קמ של נאות מדבר ומקומות שכף רגל של תייר עם שורש לא דרכה בהם.